Information om avisering och betalning

Kommande avisering påbörjas den 14/7. Har du inte fått din hyresavi för augusti före den 21/7 kontakta oss så hjälper vi dig.
Vi har i samband med föregående avisering blivit uppmärksammade på att en del av er har fått er avi på fel leveranssätt, att bostadshyran och hyran för bilplatsen kommit på olika leveranssätt och även att ni har problem att logga in för att se era avier.
Vid frågor eller problem är ni välkomna att kontakta oss på info@morastrand.se. Just nu har vi högt tryck på både telefon och mail och vi ber om ert överseende, vi svarar så fort vi kan, vi tackar för er förståelse och ert samarbete under denna övergångsperiod.  

Svar på några av de vanligaste frågorna som vi fått till oss: 

  
”Jag vill ändra mitt nuvarande aviseringssätt, hur gör jag?”  
Vill du ha e-faktura/autogiro så anmäler du det till din bank.  
Vill du ha Kivra, så mailar du oss så justerar vi det. 
Vill du ha via brev/e-post Du kan ändra ditt leveranssätt avseende e-post och brev på Mina sidor  
 
”Jag har inte fått min faktura, vad gör jag?”  
Gå in på https://hem.dinhyresvard.se/ där ska du se din faktura. Om du inte får hittar din faktura på mina sidor vänligen kontakta kundtjänst på: info@morastrand.se. 
Vi har också förlängt vårt sista datum för betalning/förfallodatumet och inga betalningspåminnelser kommer att skickas ut innan dess.  
  
”Jag har problem med att logga in på mina sidor. Vad behöver jag göra för att nå rätt tjänster?”  
För att logga in och använda våra tjänster korrekt, vänligen notera följande:  

  1. För att söka och se lediga bostäder samt för att kontrollera dina poäng, använd följande länk: https://uthyrning.morastrand.se/  
  2. För nuvarande hyresgäster som behöver se hyresaviseringar eller göra felanmälningar, vänligen logga in på Mina sidor: https://hem.dinhyresvard.se/  

Om du fortfarande upplever problem, rekommenderar vi att du kontrollerar dina inloggningsuppgifter och försöker igen. Om problemet kvarstår, vänligen kontakta vår kundtjänst för ytterligare hjälp.  
  
Jag såg att ni ändrat ifrån Plusgiro till Bankgiro. Behöver jag göra någonting för att mitt autogiro/min e-faktura ska kunna betalas?  
Nej, nu ska inte behöva ändra någonting. Ändringen kommer att ske per automatik. 




Translate »