Information om avisering och betalning
Svar på några av de vanligaste frågorna som vi fått till oss:
”Jag vill ändra mitt nuvarande aviseringssätt, hur gör jag?”
Vill du ha e-faktura/autogiro så anmäler du det till din bank.
Vill du ha Kivra, så mailar du oss så justerar vi det.
Vill du ha via brev/e-post Du kan ändra ditt leveranssätt avseende e-post och brev på Mina sidor
”Jag har inte fått min faktura, vad gör jag?”
Gå in på https://hem.dinhyresvard.se/ där ska du se din faktura. Om du inte får hittar din faktura på mina sidor vänligen kontakta kundtjänst på: info@morastrand.se.
Vi har också förlängt vårt sista datum för betalning/förfallodatumet och inga betalningspåminnelser kommer att skickas ut innan dess.
”Jag har problem med att logga in på mina sidor. Vad behöver jag göra för att nå rätt tjänster?”
För att logga in och använda våra tjänster korrekt, vänligen notera följande:
- För att söka och se lediga bostäder samt för att kontrollera dina poäng, använd följande länk: https://uthyrning.morastrand.se/
- För nuvarande hyresgäster som behöver se hyresaviseringar eller göra felanmälningar, vänligen logga in på Mina sidor: https://hem.dinhyresvard.se/
Om du fortfarande upplever problem, rekommenderar vi att du kontrollerar dina inloggningsuppgifter och försöker igen. Om problemet kvarstår, vänligen kontakta vår kundtjänst för ytterligare hjälp.
Jag såg att ni ändrat ifrån Plusgiro till Bankgiro. Behöver jag göra någonting för att mitt autogiro/min e-faktura ska kunna betalas?
Nej, nu ska inte behöva ändra någonting. Ändringen kommer att ske per automatik.